Dlaczego projekt wnętrza biura jest taki ważny? W pytaniu celowo użyliśmy „dlaczego” zamiast „czy”… bo chyba większość z nas już wie, że tak właśnie jest. Inwestycja w wizerunek firmy to podstawa każdego poważnego biznesu. Klienci lubią, gdy się o nich dba, nie tylko oferując im produkty świetnej jakości, ale również umożliwiając im spędzanie czasu w przyjaznych, estetycznych i funkcjonalnych kancelariach, salonach, gabinetach, biurach czy poczekalniach.
Wyobraźcie sobie, że ważna osoba ma odwiedzić Wasz dom – co wtedy robicie? Sprzątacie, przygotowujecie poczęstunek godny króla, podajecie go na weselnej zastawie, oprowadzacie gościa po najładniejszych pokojach, dyskretnie omijając zaniedbaną sypialnię… i po co to wszystko? Oczywiście, po to, by sprawić jak najlepsze wrażenie. Takie zachowanie jest dla nas wszystkich zupełnie normalne. Tutaj nasuwa się pytanie: dlaczego w takim razie nie podchodzimy podobnie do swoich biznesów? Przecież potencjalny klient w naszym biurze ma być właśnie takim gościem. Dlatego tak ważne jest, abyś pokazał swoją marki w jak najlepszym świetle. Dobre samopoczucie klienta zwiększy jego zaufanie do naszej firmy, a co za tym idzie, ułatwia finalizację transakcji.
Jak wygląda Twoje miejsce pracy?
O miejsce do prowadzenia biznesu trzeba zadbać – i to od A do Z: od parkingu, poprzez elegancką recepcję, odpowiednio przygotowane biura, dostosowane do naszej działalności, aż po toalety i poczekalnie. Dobrze zaprojektowaną przestrzeń powinny mieć wszystkie miejsca, w których obsługiwani są klienci – sklepy, banki, obiekty usługowe (fryzjer, spa, usługi medyczne itp). W każdym z tych miejsc klient powinien czuć się dobrze. Projekt wnętrza biura z pewnością pomoże uzyskać ten efekt.
W przypadku obiektów handlowych liczy się przede wszystkim pierwsze wrażenie. Decydują o nim elementy takie jak odpowiednie oświetlenie, przyjazne kolory, odpowiednio wyeksponowane produkty. Z kolei w poczekalni (np. u dentysty) warto zadbać o miejsce, gdzie pacjent będzie mógł się wyciszyć i zrelaksować. Jest to ważne, gdy przychodzimy na wizytę z dziećmi. Każda mama czy tata to potwierdzą.
Niezależnie od rodzaju działalności warto pamiętać o jednym: recepcja, hol i inne pomieszczenia reprezentacyjne, gdzie przyjmujemy klienta, powinny być odbiciem naszej marki. Pomogą nam w tym specjaliści, czyli graficy czy projektanci wnętrz, którzy zadbają o spójność stylistyczną. Jeżeli wystrój nie będzie nawiązywał do przekazu danej marki, klient może się poczuć zdezorientowany, co w żaden sposób nie przysłuży się naszej firmie. Pamiętajcie, że warto zwrócić się do profesjonalistów. Oszczędzanie na wizerunku firmy zwykle okazuje się strzałem w kolano.
Czasy, gdy pani kadrowa ustalała kolor w biurze, w przypadku naszych biznesów już dawno minęły. Mamy świadomość, że jest jeszcze bardzo wiele firm, które uparcie trzymają się starych zasad. Szkoda, bo takie podejście blokuje ich rozwój i nie pozwala przekroczyć dotychczasowego poziomu, nawet jeśli zawzięcie walczą o to na innych polach. Często poświęcamy sporo czasu na social media i reklamę, a nie zwracamy uwagi na to, jak wygląda nasze miejsce pracy. Nie popełniajcie ich błędów i zamówcie usługę projektową w profesjonalnym biurze aranżacji wnętrz. Pieniądze zainwestowane dziś przyniosą Wam większe zyski w przyszłości.